Projektleder på friluftsområdet til Nationalpark Mols Bjerge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi leder efter en dygtig medarbejder, der vil være med til at føre faklen videre på Nationalpark Mols Bjerges friluftsområde. Vores dygtige, dedikerede og mangeårige medarbejder har valgt at gå på pension, og hvis du brænder for friluftsområdet og ønsker et spændende og meningsfuldt job, har du nu chancen!

Opgaver og organisering
I Nationalparkfonden Mols Bjerge bevarer, styrker og formidler vi områdets landskab, natur, og kulturhistorie samt medvirker til at sikre, at alle kan opleve herlighederne. Vi søger en samarbejdsorienteret medarbejder til at tage ansvar for løbende at give befolkningen mulighed for at bruge og opleve naturen og landskabet, sekretariatsbetjening af nationalparkens friluftsudvalg samt konkrete projekter med såvel frivillige som nogle af de mange samarbejdspartnere i og uden for nationalparken.

Du bliver en del af et sekretariat, som består af en nationalparkchef og syv faste medarbejdere, der står for vores kerneopgaver: At gennemføre projekter inden for natur, kulturhistorie, friluftsliv, landskab, formidling og lokal udvikling. Vi er et lille sekretariat, hvor vi hjælper hinanden, bruger hinandens kompetencer og samarbejder på tværs af organisationen.

Sekretariatets medarbejdere refererer til nationalparkchefen.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Være ansvarlig for igangsætning og udførelse af nationalparkens indsatser inden for friluftsliv.
  • Forberede og følge op på Friluftsudvalgets løbende møder.
  • Være koordinator for nationalparkens arbejde med frivillige.
  • Være behjælpelig med udførelse af diverse praktisk opgaver fx vedligehold af nationalparkens maskiner, værktøj og køretøjer.
  • Bidrage til løsning af formidlingsopgaver, herunder nationalparkens skoletjeneste, vedligeholdelse af nationalparkens kort og apps.
  • Være projektleder på arbejdet med udvikling af en vandreregion.
Faglige kvalifikationer
Vi forventer, at du:

  • Har en relevant uddannelse, der afspejler din viden og interesse for friluftsliv og projektledelse.
  • Har viden om eller interesse for arbejde med etablering og videreudvikling af outdooraktiviteter, herunder stier m.m.
  • Professionelt kan varetage betjening af nationalparkens friluftsudvalg i samarbejde med nationalparkchefen.
  • Brænder for formidling.
  • Kendskab til QGIS er en fordel.
  • Har erfaring med samarbejde med frivillige.
  • Har et vist kendskab til områdets natur, landskab og kulturhistorie.
  • Har kørekort til personbil.
Kompetenceprofil
Det forventes, at du:

  • Er god til at strukturere og tilrettelægge arbejdet samt afslutte opgaver til fastsatte deadlines.
  • Har høje kvalitetsstandarder, både hvad angår din egen og andres indsats.
  • Har en positiv indstilling, er samarbejdsorienteret og kan begå sig på alle niveauer i og uden for organisationen.
  • Trives med både rutineprægede opgaver og opgaver der kræver fordybelse, udviklingsopgaver samt projektledelse.
  • Har praktisk sans.
Vi tilbyder:

  • Spændende og afvekslende arbejdsopgaver.
  • En uformel og ligefrem omgangstone.
  • Fagligt netværk på tværs af de fem danske nationalparker.
  • Fleksibel arbejdstid.
  • Idyllisk beliggende kontor ud til Kalø Vig – og med udsigt til Kalø Slotsruin.
  • Engagerede og hjælpsomme kolleger.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 - Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10 - fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for skov- og landskabsingeniører. Eller Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Eller overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Tjenestested er nationalparkfondens sekretariat, som ligger på Molsvej 29, 8410 Rønde, men der vil også være opgaver, som kræver kørsel til andre lokaliteter. Der må i mindre omfang påregnes arbejdstid uden for den normale i forbindelse med deltagelse i forskellige arrangementer.

Stillingen er på 37 timer.

Tiltrædelse den 1. juni. 2024.

Vi forventer at afholde samtaler mandag den 15. april 2024 – og eventuelt 2. samtale den
22. april 2024.

Yderligere oplysninger
Spørgsmål til stillingen rettes til nationalparkchef Birgitte Lamp på tlf. 21 13 75 49.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest
fredag den 5. april 2024 kl. 12.00.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Nationalpark Mols Bjerge, Molsvej, 8410 Rønde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012327

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet